Co bychom zlepšili v projektu Turris

Souhlasím s Vámi pánové. Co na to @Vaclav - náš community manager?
Já musím říct, že developeři ať už je to @miska nebo @sairon , tak bez problémů se mnou a ostatními na IRC komunikují. Všiml jsem si, že pár dalších vývojářů se vyskytuje zde na fóru, ale to co by se mělo řešit to vždy záhadně zapadne bez odpovědi. Zejména se tady řeší updater a upstream.

Jedině, kde si lze stěžovat je fórum nebo twitter.
Na fóru jsem si stěžoval už mockrát, co se ale jedině zlepšilo je úvodní stránka fóra, že má kategorie.

Proč Index of known bugs / seznam známých chyb není aktualizovaný?
Na twitteru se to nese v pozitivním světle - vše vyřeší aktualizace 3.4 ohledně wifi, ale musíme být tak trochu realisti a né vždy všechno jde podle plánu. Viděl bych to raději napsané nějak takto: “Doufáme / Věříme, že se nám povedlo odstranit všechny příčíny WiFi problémů, které přinese aktualizace na 3.4”

Na fóro se úplně kašle. Já bych raději než nějakou pakárnu s LEDkami jako vánoční přání uvítal, kdyby se team věnoval smysluplným věcem - změny/opravy nebo případně reakci ohledně (sice se mě to netýká, ale spoustu jiným uživatelům to dělá starosti) switche (CZ a EN) - proč opravu musel vytvořit uživatel a nikoliv vyvojáři z Turris teamu?
Několikrát jsem upozorňoval, že třeba komunikovat, ale pak to dopadá takhle. Když už i Vy dva si tady stěžujete, tak to už je co říct. (Nic proti Vám nemam, ba naopak Vás velice respektuji ze starého fóra! :slight_smile: )

Jedině, co teď mohu dělat, když Turris team nereaguje, tak tlumočím informace ze starého fóra, které jsou velmi užitečné a případně občas něco z IRC. Pochopím, že podpora je velice vytížená, ale nebyla by, kdyby komunikovali zde nebo rozeslali email s bug-listem/to-do listem, apod.
Já fakt, že nevím, proč upřednostnili výrobu, když to pak vypadá jak to vypadá, že? Byl bych velice rád, když bych obdržel router ve stavu, kde alespoň základní funkce fungují a jsou pořádně zdokumentované než něco rozdělaného/nefunkčního/rozbitého. Proč se aktualizace vlastně pořádně netestují? Problém přetrvává z mého pohledu od verze 3.1. Co aktualizace to skoro hrůza a děs.

Neustále vidíme, že si stěžují, že mají lidí málo, ale na to se mělo myslet předtím a doopravdy nevím, zda se jim někdo přihlásil na pozice, co shánějí, ale jak tady píše @Nones, tak by měla být podpora normálně bez problémů dostupná.

Oficiální dokumentace v angličtině pro Omnii z velké části chybí. Sice článek o SSH honeypotech mam rozdělaný, ale co ten zbytek?

Sice se již asi zde opakuji nebo píšu stále stejná slova po fóru, ale žádná reakce/změna

Nedivím se, že se tady objeví posty, že prodávají Omnii. Kdybych zakoupil u Alzy Omnii a měl tam aktualizaci 3.3, tak jim to tam normálně hodím na hlavu, že prostě router za 7-8k a nefunguje wifi bez problémů.
Já bych třeba uvítal, kdyby se např. WiFi problém a další problémy řešily okamžitě a nemuselo se čekat skoro měsíc na aktualizaci. Kdyby vývoj nebyl v plenkách, tak mně měsíční/čtvrtroční aktualizace vůbec nevadí, ale teď co aktualizace, tak to něco rozbije. Na druhou stranu v nightly branch pro Omnii dostávám každý den aktualizace.

//EDIT: Na IRC se původně a resp dá se i teď psát česky, ale primárním jazykem kanálu bych řekl, že už je angličtina, ale není problém napsat vyvojaři PM na IRC v češtině.

2 Likes