Jak nastavit adblock a unbound

Zdravím, nainstaloval jsem adblock pomocí opkg. Není mi ale není jasné, jak mám nastavit unbound, aby blokoval domény nastavené v adblocku?
(Omlouvám se, jsem linux začátečník)

Ahoj,
Prvně je potřeba vědět jestli máš Turris 1.x nebo Omnii.

Jestli Turris 1.x : http://www.s474n.com/project-turris-blokovani-reklam-a-trackeru/

Mám Turris 1.1. O tom seznamu vím, ale nejsou tam všechny domény a nové je poměrně složité přidávat. Dle návodu zde https://github.com/openwrt/packages/tree/master/net/adblock/files jde nastavit adblock, aby fungoval s unbound. Nastavené to tak mám, ale reklamy se stále zobrazují, takže předpokládám, že se musí něco nastavit i v nastavení unbound. Nebo se pletu?

Mám Turris 1.1 a už možná rok jedu blokování adres z odkazu výše. Pokud potřebuji přidat další domény, doplním to vždy jako další dvojřádek do konfiguračního souboru a restartuju službu, aby se změna promítla. Jelo a jede to na první pokus a nemám s tím problém. Vše jsem dělal přesně tak, jak je popsáno v odkazu výše a ve vlákně původního fóra https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=3564;hl=blokování%20reklam. Přidávám tam nejenom reklamy, ale i “divnou komunikaci” z majordoma. Taky nejsem kovanej linuxák, ale S474N to popsal tak polopaticky, že to snad ani nejde zkazit.

To S474N: zdravím tě. Kde se ještě potkáme…

kerby: ano, vsechny domeny tam urcite nejsou, nicmene pokud mi posles nejake konkretni, co tam chybi, tak je tam mohu bez problemu prihodit. Pripadne si je tam muzes prihodit i sam, ale to by byla skoda, protoze bych je zase nemel i ja :smiley:

jkmh: taktez te zdravim. Ty navody se prave snazim psat i sam pro sebe, protoze za par dni uz nevim, co jsem resil, takze se k tomu muzu i sam vracet. Snazim se to delat tak, aby to pochopil a zvladl i BFU.

1 Like

Dobrá tedy, udělám to tak, jak radíte. :smile: Když jsem to zkoušel minule, youtube video reklamy zablokované nebyly, proto jsem testoval adblock.